O jakie rzeczy powinno się zapytać podczas szukania hotelu na zorganizowanie szkolenia.


Jednym z często wybieranych sposobów na wykonanie szkoleń są parodniowe wyjazdy do odpowiedniego hotelu. Tego typu rozwiązanie posiada parę zalet, na przykład taką, że przebywając w takim miejscu z grupą uczestników można się skupić tylko tym, aby wykorzystać ten czas najlepiej jak się da. Rzecz jasna pod warunkiem, że z hotelem będzie wszystko w porządku, bowiem w wielu przypadkach jest z tym różnie.

Sporą grupę takich obiektów wyklucza się od razu na wybranie miejsca na zorganizowanie szkolenia, przykładowo po rozmowie telefonicznej lub zapoznaniu się ze stroną internetową. Ale w czasie szukania powinno się dodatkowo zapytać o kilka nietypowych rzeczy, i dowiedzieć się przy okazji o sprawy, jakie większość hoteli skrzętnie ukrywa, a na pewno same pierwsze o tym nie powiedzą.

Po pierwsze kwestia dotyczy remontowych prac, co do jakich nie zdarza się zbyt często, że odwiedzający goście są informowani wcześniej. A realizacja szkoleń przy ryku wiertarek czy młotów udarowych na pewno nie jest wygodne, w wielu przypadkach wręcz nie pozwalając na pracę. Z takich też powodów za każdym razem należy o to zapytać, wtedy można być pewnym, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.

Duży problem też stanowią rozmaite imprezy weselne i okolicznościowe a nawet jakieś inne szkolenia. Efektywne przeprowadzenie planowanych zagadnień będzie wymagało skupienia i ciszy – jeżeli za drzwiami będzie cały czas grała hałaśliwa muzyka, to z całą pewnością będzie to miało wpływ na uczestniczące osoby. O takie rzeczy także należy zapytać podczas szukania hotelu, jeżeli imprezy tego typu będą planowane w czasie wyjazdu, to być może lepiej będzie zastanowić się nad innym rozwiązaniem.

Powinno się również dokładnie zweryfikować informacje na temat wielkości i wyposażenia sal szkoleniowych, jakie znajdują się na terenie obiektu. Spora część hoteli lekko koloryzuje przy podawaniu tych informacji na stronie, dlatego też będzie bezpiecznie dowiedzieć się tych rzeczy u managera lub na recepcji.

Przy większych grupach szkoleniowych niezwykle ważna będzie również sprawność obsługi, tak żeby uczestnicy nie byli zmuszeni do czekania w ogonku za meldunkiem czy obiadem. Te sprawy również warto wyjaśnić odpowiednio wcześnie z pracownikami hotelu, żeby nie było później niepotrzebnego zamieszania i pretensji.